Začali ste práve inzerovať so službou AdWords? Chcete si zopakovať základy tohto programu? Ak odpoveď na obidve otázky je áno, tak potom tento seriál blogových príspevkov je určený presne pre vás. V tejto časti si prejdeme rôzne veci, na ktoré treba myslieť, keď začínate používať inzerciu v službe AdWords. Dnes sa začneme zaoberať kľúčovými slovami a ich správou v účte.

Kľúčové slovo je výraz (slovo alebo fráza), ktorý používate na to, aby sa vaša reklama spustila v rámci sponzorovaných odkazov. Je dôležité zamyslieť sa nad hľadanými výrazmi, ktoré používatelia používajú, keď si prehliadajú web, a použiť ich ako inšpiráciu pre kľúčové slová, ktoré si môžete pridať do svojho účtu. Po pridaní nových kľúčových slov do účtu treba pamätať na určité dôležité pravidlá, ktoré potvrdzujú naše skúsenosti.
  • Keď kľúčové slová začnú získavať návštevnosť, pozastavte kľúčové slová, ktoré dosiali viac než 100 zobrazení, ale zároveň majú mieru prekliku (MP) nižšiu než 1 %. Inak by to nepriaznivo ovplyvnilo skóre kvality kľúčového slova.
  • Pri výbere kľúčových slov použite dvojslovné alebo trojslovné výrazy, pretože jednoslovné kľúčove slovo je zvyčajne príliš všeobecné. Ak napríklad predávate používané automobily, je dobré použiť ako kľúčové slovo frázu „použité auto“ a nielen „auto“. Ak by ste ako kľúčové slovo použili len slovo auto, vaša reklama by sa zobrazila napríklad pri hľadaných výrazoch „hračkárske auto“, „nové auto“ alebo aj „laky na auto“.
  • Použite kľúčové slová, ktoré sú uvedené v reklamnom texte a úzko súvisia s reklamným textom, výrobkom a vstupnou stránkou.
  • Kľúčové slová zapíšte v jednotnom aj množnom čísle, aby ste zachytili všetky hľadané výrazy.
Aké výhody vám to prinesie?

Konkrétnejšie kľúčové slová s vyššou relevantnosťou zabezpečujú viac kliknutí, čo vedie k tomu, že vaše stránky navštívi viac zákazníkov. Znamená to tiež to, že máte lepšie zacielený marketing a že platíte za kliknutia zákazníkov, ktorí sú pre vaše podnikanie relevantní. A navyše tak získavate lepšiu kontrolu nad doručeným odkazom.

Dúfame, že vám tieto tipy pomôžu pri inzerovaní so službou AdWords. Viac informácií o tom, ako vytvoriť efektívny zoznam kľúčových slov, nájdete tu. Viac inšpirácií na zlepšenie zoznamu kľúčových slov môžete nájsť v bezplatnom videu v AdWords Online Univerzite. Rovnako si môžete pozrieť aj Príručku služby AdWords pre začiatočníkov v Centre pomoci AdWords, kde nájdete ďalšie užitočné informácie.

Už teraz sa môžete tešiť na ďalšiu časť v rámci tejto série pre začiatočníkov.

Kristin Sarstedt – tím Inside AdWords

Za preklad zodpovedá Zuzana Stieranková, Google AdWords