Pri práci na optimalizácii a zvyšovaní efektivity účtov niektorých z našich inzerentov sa stretávame s množstvom rôznych problémov. A hoci sú mnohé z nich vo svojej podstate špecifické pre daný prípad, väčšinu z nich je možné riešiť pomocou všeobecne uplatniteľných prístupov. V tomto článku sa pokúsime o stručné zhrnutie aspektov účtu, ktorým je potrebné venovať pozornosť pri úvodnej optimalizácii. Teraz sa už každý inzerent môže cítiť ako odborník na optimalizáciu a môže sám vykonať základné nastavenie svojho účtu. Okrem tohto článku môžete vyskúšať aj náš online seminár o vytváraní efektívnych účtov.

Štruktúra účtu

Kampaň č. 1, reklamná skupina č. 1. Tu sa často začína aj končí celá štruktúra účtu. Správna štruktúra účtu je základ. Bez nej je ďalšia optimalizácia zbytočná. Dom tiež nemôžete začať stavať od strechy. Skôr než teda budeme pokračovať, skontrolujte, či sú splnené nasledujúce predpoklady:
  • Vaša reklamná kampaň je „oknom“ vašich stránok a odráža typy produktov a služieb, ktoré ponúkate.
  • Máte nastavené globálne parametre (zacielenie, rozpočet) na úrovni kampane.
  • Máte vytvorené samostatné reklamné skupiny, ktoré sú vyhradené výlučne pre jednotlivé produkty. Reklamné skupiny, ktoré sú monotematické alebo určené pre konkrétnu skupinu návštevníkov, sú zoskupené na úrovni kampane. Ak teda máte veľký počet reklamných skupín, nerobte si starosti, pretože je to jedným z príznakov efektívneho účtu.
Reklamy

Inzerenti sa často pýtajú: „Pozrite sa na to. Myslíte si, že je to dobrá reklama?“ Na túto otázku je ťažké nájsť objektívnu odpoveď. Písanie reklám je kreatívny proces. Jedinečnosť každej reklamy v službe AdWords je presne to, čo robí reklamu zaujímavou, a to tak pre návštevníkov, ako aj pre inzerentov. Zároveň je potrebné zabezpečiť,
  • aby reklama bola jednoduchá, ale napriek tomu profesionálna. Jasné posolstvo, žiadne gramatické chyby a jedinečnosť – to všetko dohromady rozhoduje o tom, či vaša reklama bude zaujímavá a príťažlivá pre vašich návštevníkov.
  • V každej reklamnej skupine vytvorte dve až tri reklamy a potom umožnite, aby sa striedavo zobrazovali. To vám umožní hodnotiť efektivitu každej reklamy.
  • Používajte pútavé formulácie, ako napríklad „dodávka zdarma“, ale iba vtedy, ak je dodávka naozaj bezplatná.
  • Ak cielite na Ruskú federáciu, Ukrajinu a niektoré ďalšie krajiny, môžete vytvárať reklamy s dĺžkou presahujúcou štandardnú dĺžku. Na využitie tejto príležitosti je potrebné vybrať zodpovedajúcu možnosť v existujúcej reklamnej skupine pri vytváraní novej textovej reklamy. Snažte sa vhodne využiť túto príležitosť!
  • Reklamy sú spravidla účinnejšie, ak adresa URL vstupnej stránky nevedie na domovskú stránku webových stránok, ale na stránku inzerovaného produktu. Ak návštevník hľadá chladničku, nebudú ho zaujímať žehliace dosky.
Kľúčové slová

Kľúčové slová sú mostom, po ktorom návštevník prechádza k vašej reklame a na vaše webové stránky. Efektívny zoznam kľúčových slov zaručuje, aby sa vaša reklama zobrazila iba návštevníkom, ktorí ju budú považovať za zaujímavú. Skóre kvality kľúčového slova okrem toho priamo ovplyvňuje cenu za kliknutie: o čo vyššie je skóre kvality, o to nižšia je cena za kliknutie – a platí to vždy a bez výnimky. Preto je pri vytváraní zoznamu kľúčových slov potrebné vziať do úvahy nasledujúce skutočnosti:
  • Reklamná skupina by vo väčšine prípadov nemala obsahovať viac ako 10 až 20 kľúčových slov. Ak je zoznam kľúčových slov podstatne dlhší, je to jasným dôkazom toho, že reklamná skupina nie je definovaná dostatočne konkrétne. Ak máte takúto skupinu, je vhodné rozdeliť ju na dve alebo tri skupiny.
  • Pri hľadaní nápadov na vhodné kľúčové slová by ste mali čerpať predovšetkým z vlastných webových stránok alebo vlastnej predchádzajúcej skúsenosti. Skúste si predstaviť seba na mieste svojich návštevníkov a položte si otázku, aké slová by ste použili pri hľadaní svojho produktu. Ak už nebudete mať žiadne ďalšie nápady, je tu Nástroj pre návrh kľúčových slov, ktorý vám môže pomôcť pri hľadaní vhodných návrhov (karta Prehľady a nástroje).
  • Vylučujúce kľúčové slová sú vaši spojenci. Pomáhajú vám odfiltrovať neužitočné hľadania a predísť nadmerným výdavkom. Pomocou funkcie „Zobraziť hľadané výrazy...“ na karte Kľúčové slová môžete zistiť, ktoré hľadané výrazy sú irelevantné, a potom ich môžete pridať ako vylučujúce kľúčové slová. Môžu vás tiež inšpirovať k novým nápadom na kľúčové slová. Odfiltrovanie hľadaných výrazov je nielen jednou zo základných optimalizačných techník, ale aj rutinnou úlohou, ktorú je nutné z času na čas vykonať. Je to niečo, čo sa nedá obísť.
Po vykonaní úloh uvedených vyššie budete mať k dispozícii solídny základ: štruktúrovaný účet s efektívnymi reklamami a kľúčovými slovami. V nasledujúcich článkoch seriálu Optimalizácia pre začiatočníkov sa dozviete viac o geografickom zacielení, ponúkaní cien a rozpočtoch, umiestneniach reklamy a o tom, ako sledovať výkonnosť svojich kampaní.

Alexej Petrov, Google AdWords

Za preklad zodpovedá Peter Zeman, Google AdWords