Pred pár mesiacmi uverejnil náš ekonomický riaditeľ Hal Varian príspevok o metrike priemernej pozície reklám. V článku Hal vysvetľuje, aký je rozdiel v zobrazení reklamy na prvej pozícii nad výsledkami vyhľadávania a v zobrazení na prvej pozícii naboku. Podľa Hala je „toto rozlíšenie dôležité, pretože reklamy zobrazené nad výsledkami vyhľadávania zvyčajne získavajú podstatne vyšší počet kliknutí než reklamy, ktoré sa zobrazujú na pravej strane”.

Vzhľadom na toto „dôležité rozlíšenie“ sme radi, že môžeme predstaviť nový typ segmentácie v prehľadoch služby AdWords – Hore alebo naboku.

Momentálne už môžete začať v prehľadoch používať segmentáciu Hore alebo naboku a zobraziť výkonnosť svojich reklám vo vrchnej a v bočnej časti výsledkov vyhľadávania Google. Tieto nové poznatky vám pomôžu lepšie optimalizovať kampane vo vyhľadávacej sieti. Odteraz môžete presnejšie analyzovať, ako vplýva umiestnenie reklám na počet kliknutí a konverzií. Inzerenti zameraní na propagáciu značky si môžu odteraz pozrieť, kedy a kde ich kľúčové výrazy súvisiace so značkou spúšťajú reklamy nad výsledkami vyhľadávania.


Postup zobrazenia údajov zo segmentácie Hore alebo naboku

Ak chcete rozdeliť údaje o výkonnosti reklám podľa miesta ich zobrazenia na stránkach s výsledkami vyhľadávania v sieti Google a v sieti partnerov pre vyhľadávanie, stačí pridať segmentáciu Hore alebo naboku do tabuľky s údajmi. Postupujte nasledovne:
  1. V účte AdWords vyberte kartu Kampaň, Reklamné skupiny, Reklamy alebo Kľúčové slová.
  2. Kliknite na tlačidlo Segmentovať v paneli s nástrojmi nad tabuľkou s údajmi.
  3. V rozbaľovacej ponuke vyberte možnosť Hore alebo naboku. Pod každou reklamou sa zobrazia riadky s výsledkami.
Viac informácií o prehľadoch reklám umiestnených nad výsledkami vyhľadávania a zvyšovaní počtu ich zobrazení nájdete v Centre pomoci služby AdWords.


Andrew Truong, Inside AdWords tím

Za preklad zodpovedá Peter Zeman, Google AdWords