V minulom dieli nášho seriálu sme si predstavili zacielenie reklám na Reklamnej sieti pomocou kľúčových slov. V niektorých prípadoch však môže byť takéto zacielenie príliš limitujúce a Vaše reklamy nemusia získavať dostatok zobrazení.

Povedzme, že chcete spropagovať e-shop s potrebami pre športových fanúšikov (dresy, šály a pod.). Chceli by ste tak zacieliť všetky weby venujúce sa športu. Zacielenie na základe kľúčových slov by to bolo buď veľmi pracné, aby ste pokryli všetky želané stránky alebo príliš všeobecné, kedy by ste sa ukrátili o zobrazenia. V takomto prípade, kedy chcete zacieliť všetky stránky týkajúce sa športu, je vhodné využiť práve zacielenie na základe tématiky stránok.

Stránky v rámci Reklamnej siete sme roztriedili na základe ich obsahu do tématických kategórií a príslušných podkategórií. Vy tak máte možnosť zobrazovať vaše reklamy na stránkach spadajúcich do jednej alebo viacerých týchto kategórií resp. podkategórií napr. stránky venujúce sa kolektívnym športom alebo stránky o svetových športových súťažiach.

Postup ako nastaviť zacielenie na vybrané témy nájdete v tomto článku v Centre pomoci AdWords. A tu je zopár tipov, ktoré Vám môžu pomôcť pri vytváraní a optimalizovaní reklám cielených na základe tém stránok.

Tipy pre vytváranie kampaní

  • Vytvorte samostatnú kampaň zacielenú na Reklamnú sieť, v ktorej budete používať iba zacielenie na základe tém. Budete tak mať možnosť presne kontrolovať denný rozpočet, ktorý sa má minúť na tento spôsob zacielenia.
  • Na začiatok pridajte iba tie najrelevantnejšie kategórie. Ak vaše reklamy budú získavať nízky počet zobrazení, môžete zvážiť pridanie všeobecnejších kategórií.
  • Ak pridáte hlavnú kategóriu, vaše reklamy sa budú zobrazovať aj na stránkach jednotlivých podkategórií tejto hlavnej kategórie. Odporúčame však vždy s hlavnou kategóriu pridať manuálne aj všetky podkategórie, aby ste získali detailnejšie prehľady na úrovni jednotlivých podkategórií.

Tipy na optimalizáciu kampaní

V ďalšom článku zo série Začíname inzerovať na Reklamnej sieti Google si ukážeme ako zacieliť reklamy na konkrétne vybrané stránky.


Peter Zeman
Tím Google AdWords