V minulých príspevkoch sme hovorili o základoch používania kľúčových slov, písania reklamného textu a o používaní zacielenia na jazyk a geografickej polohy. V štvrtej časti seriálu blogov pre AdWords začiatočníkov, ktorí si chcú zopakovať základy služby AdWords, sa zameriame na správnu tvorbu cien a rozpočtu.

Cena za kliknutie (ponuka CZK) je cena, ktorú zaplatíte, keď spotrebiteľ klikne na vašu reklamu. Denný rozpočet je rozpočet, ktorý ste ochotní vynaložiť na deň (na kampaň). Pokiaľ ide o
výpočet denných rozpočtov, pomôžu vám pravidlá uvedené nižšie zhromaždené na základe skúseností:
  • Pozrite sa na svoj rozpočet na online marketing na obdobie jedného mesiaca a potom sumu vydeľte 30 dňami, napríklad 300 EUR / 30 dní =10 EUR na deň. Takto jednoducho určíte svoj denný rozpočet.
  • Využite kartu Možnosti na analyzovanie rozpočtu a získanie nápadov na cenové ponuky. Môžete napríklad zistiť, ako sa dá dosiahnuť dobrý pomer nákladov a návštevnosti.
Medzi prínosy týchto návrhov patrí to, že budete mať 100 % kontrolu nad nákladmi, pretože nikdy neminiete viac, než je suma vášho rozpočtu. Keďže pri využití tvorby cien na základe ceny za kliknutie (teda pri ponúkaní CZK) budete platiť len vtedy, keď niekto klikne na vaše reklamy, peniaze miniete len na zákazníkov, ktorí naozaj prejavia záujem o váš výrobok či službu. Navyše sa sami rozhodnete, koľko chcete minúť za kliknutie. My zároveň znižujeme vašu skutočnú CZK, takže za umiestnenie reklamy na stránke zaplatíte najnižšiu možnú cenu. Sumy cenových ponúk CZK môžete navyše určiť aj pre jednotlivé kľúčové slová.

Dúfame, že vám tieto tipy pomôžu pri inzerovaní so službou AdWords. Nezabudnite si pozrieť Príručku služby AdWords pre začiatočníkov v Centre pomoci AdWords, kde nájdete ďalšie informácie a rady. V ďalšej časti pokračovania seriálu pre začiatočníkov sa budeme venovať téme o skóre kvality.

Autorka: Kristin Sarstedt – tím Inside AdWords

Za preklad zodpovedá Zuzana Stieranková, Google AdWords