Ako sme vám už načrtli v predchádzajúcej časti nášho seriálu pre začiatočníkov, dnes sa budeme zaoberať tým, ako vo vyhľadávacej sieti funguje poradie reklamy a skóre kvality.

Mnohí inzerenti sa pýtajú, ako sa určuje poradie reklamy medzi sponzorovanými odkazmi a čo môžu urobiť pre jeho zlepšenie. Poradie reklamy zacielenej na kľúčové slovo sa na stránke s výsledkami vyhľadávania určuje podľa maximálnej ceny za kliknutie (ponuky CZK) pre zhodné kľúčové slovo a skóre kvality. Skóre kvality je založené na poslednej výkonnosti kľúčového slova a reklamy, relevantnosti kľúčového slova a reklamy voči vyhľadávanému výrazu, ako aj iných faktoroch relevantnosti.

Poradie reklamy = ponuka CZK × skóre kvality

Ak chcete získať najlepšie možné poradie reklamy, a teda vyššiu pozíciu, je dôležité
  • mať relevantné kľúčové slová a reklamný text, výraznú MP v službe Google a adekvátnu ponuku CZK. To dosiahnete tým, že kľúčové slová, vstupná stránka aj reklamný text budú spolu súvisieť.
  • Uistite sa tiež, že vaša webová stránka z pohľadu kvality spĺňa naše pravidlá pre kvalitu vstupných stránok.
  • Je veľmi dôležité, aby spoločnosť Google poskytovala používateľom relevantné informácie a zabezpečila tak používateľovi pozitívnu skúsenosť, čím sa vlastne vytvára skóre kvality. Práve preto je potrebné, aby skóre kvality bolo vysoké, a potom sa reklama môže umiestniť na vyššej pozícii.
  • Sponzorované odkazy a prirodzené výsledky vyhľadávania fungujú vzájomne nezávisle. Ak hľadáte pomoc s optimalizáciou pre vyhľadávacie nástroje (SEO), rady do budúcna nájdete v týchto Pravidlách pre správcov webu (odkaz je dostupný len v češtine).
Ak budete postupovať podľa odporúčaných pravidiel uvedených vyššie, malo by sa nielen zvýšiť vaše skóre kvality, ale mali by ste dosiahnuť aj vyššie poradie reklamy a zároveň sa môžu znížiť vaše náklady na kliknutie. Inými slovami, s vyšším skóre kvality získate viac reklamy zastanovený rozpočet.

Dúfame, že vám tieto tipy pomôžu pri inzerovaní so službou AdWords. Nezabudnite si pozrieť Príručku služby AdWords pre začiatočníkov v Centre pomoci AdWords, kde nájdete ďalšie informácie a rady, alebo si pozrieť bezplatného videosprievodcu z AdWords Online Univerzity. Náš seriál pokračuje. Nenechajte si ujsť ďalší príspevok na budúci týždeň.

Autorka: Kristin Sarstedt – tím Inside AdWords

Za preklad zodpovedá Zuzana Stieranková, Google AdWords